Persbericht en volledige kieslijst Forza! IJmond

Persbericht Forza! IJmond, 20 januari 2018

Forza! IJmond heeft zojuist de volledige lijst met kandidaten voor de Gemeenteraadverkiezingen gepubliceerd. De afgelopen periode zijn er telkens een aantal namen gepubliceerd, waarbij onderstaand de volledige lijst met kandidaten vermeld staat. Fractievoorzitter en lijsttrekker Sander Scholts is meer dan tevreden met de huidige kandidaten. “De lijst is zorgvuldig samengesteld, waarbij alle kandidaten elkaar inmiddels kennen en meerdere keren hebben gesproken in stevige vergaderingen”, aldus Scholts.

Met stevig wordt gedoeld op de punten waar de partij zich voor hard gaat maken; het behoud van het Witte Theater en haar functies binnen Velsen staat hoog op het programma. Daarnaast vindt de partij het kant en klare onzin dat statushouders in Velsen nog steeds een urgentieverklaring krijgen, wat deze groep mensen voorrang geeft bij het toewijzen van huurwoningen. Daarnaast worden programma’s uitgewerkt met betrekking tot sport, ouderenzorg en Veiligheid in Velsen.  Forza! IJmond is óók de partij die tegen het raadsvoorstel heeft gestemd om de schouwburg in Velsen te voorzien van een gift van om en nabij de 1.5 miljoen euro om de gaten in de financiën op te vullen. Als enige partij heeft Forza! zich hier duidelijk over uitgesproken, tot ongenoegen van de Velsense raad die deze financiële impuls goedkeurde omdat cultuur gewoonweg geld mag kosten – aldus Scholts.

De kandidatenlijst zoals deze formeel ingeleverd word, telt in totaal vijftien personen en Forza! IJmond heeft daarnaast een informele ondersteunende groep, welke bij de vergaderingen aanwezig is en zich ook zal laten zien richting de campagne voor de verkiezingen van aankomende maart!

Namens Forza! IJmond, onderstaand de kandidatenlijst:

1. Sander Scholts, Fractievoorzitter en lijsstrekker Forza! IJmond sinds 2014. Eigenaar van een ICT bedrijf en woont samen met zijn vriendin en twee dochters in IJmuiden. Sinds de oprichting van Forza! IJmond betrokken geweest en in 2014 als raadslid begonnen in ons mooie Velsen. Vanaf het begin af aan bezig geweest met het structureren en opbouwen van een volwaardige politieke partij, en meer dan trots op de kandidaten op de kieslijst, het team van ondersteuners en de grote groep inwoners die ons dagelijks steunt!

2. Lieneke Post al jaren woonachting in Velsen-Noord en weet wat er leeft bij de inwoners van Velsen. Lang geleden actief geweest voor een andere lokale partij, maar al enige jaren actief binnen Forza! IJmond. Mijn kennis heb ik in de afgelopen jaren in de politiek opgedaan, en ben ook sinds 2014 een trots lid van de fractie binnen Forza! IJmond, Partij Voor Velsenaren

3. Johan Visser is 57 jaar en een geboren en getogen IJmuidenaar. Oprichter van de Musketiersgroep op Facebook samen met Ron Bouwer en John Weidijk, opkomende voor de eerlijke verdeling van statushouders en het bespreekbaar maken van overige meer dan belangrijke onderwerpen. Forza! is de partij die ik persoonlijk zie als enige die standpunten heeft en zicht daar ook aan vasthoudt, zoals het hoort en ik het graag zie; voor nu en de toekomst

4. Dirk Kraaijeveld, getrouwd vader van 1 dochter en 1 zoon, geboren en getogen IJmuidenaar. Zijn voorouders zijn met het graven van het Noordzeekanaal hier in Velsen neergestreken & hij is werkzaam bij Tata Steel IJmuiden als Technisch planner.

Dirk wil met Forza! een positieve en opbouwende bijdrage leveren aan onze gemeente.

5. Helleke Demmers is 29 jaar en een geboren IJmuidense. Trotse moeder en werkzaam in de juridische sector & kan slecht onrecht verdragen.

Helleke wil met Forza! een eerlijke en respectvolle gemeenschap creëren. Niet alleen voor nu, maar belangrijker misschien nog wel: voor de volgende generaties.

6. Hennie planting 65 jaar, alleenstaand & gepensioneerd.

Werkzaam geweest in de sector, welzijn, zorg-, en hulpverlening.

Waarom Forza! Ijmond? Het welbevinden van alle Velsenaren van jong tot oud, alsmede een leefbaar en veilige woonomgeving staat hoog in het vaandel geschreven.

7. John Wilmink, is een geboren en getogen IJmuidenaar. Eigenaar van Dutch Seafoods welke uiteraard in IJmuiden is gevestigd. Forza! Ijmond: Ik zal me inzetten voor “een” Velsen zoals het hoort te zijn. Goede culturele voorzieningen in Velsen met minimale subsidie, de verloren evenementen terug, op zoek naar nieuwe leuke lokale evenementen en minder regeldruk voor ondernemers.

8. Ron de Vaal, is woonachtig in IJmuiden en vanaf 1968 al met veel plezier gestaan op de camping bij het strand. De andere partijen in Velsen spreken mij niet aan met hun standpunten, Forza! IJmond wel degelijk. Wij gaan met elkaar het verschil maken voor de jongere & oudere inwoners van Velsen. Veiligheid staat hoog op mijn lijst, mede door mijn werk kom ik op veel plekken in onze gemeente en weet ik dat er veel kan veranderen om het belangrijke veiligheids gevoel terug te krijgen!

9. Ferry Levasier, 35 jaar en geboren en getogen in IJmuiden en ik ben werkzaam als logistiek manager bij een Japanse Multinational in IJmuiden.  Waarom Forza? Ik vind dat alle burgers in Velsen recht hebben op een voorkeursbehandeling wanneer het gaat om wonen, werk en ondernemen. De kleine ondernemers uit Velsen moeten weer kunnen concurreren met de grote ketens. Daarnaast ben ik van mening dat er een onderzoek moet komen naar de mogelijkheden om medische spoedvoorzieningen weer in Velsen te krijgen.

10. Donny Schong, 43 jaren jong en is zelfstandig ondernemer met een echte IJmuidense viskraam welke te vinden is in de Velserbroek, IJmuiden en Aalsmeer. Waarom Forza! Door mijn viskraam sta ik midden in de “echte” samenleving. Er is veel ongenoegen is met betrekking tot de ouderenzorg, ondernemerschap en de woningmarkt. Daar gaan wij met Forza verschil maken!

11. Marjo Plijter-Brouwers, 58 lentes jong en van oudsher een echte IJmuidense. Werkzaam in de thuiszorg en hierdoor begrijp ik wat er leeft onder deze groep mensen.  In de zorg  hoort het te gaan over kwaliteit en niet over snelheid en kwantiteit. Waarom Forza! IJmond? Het is tijd om te veranderen. De Landelijke politiek maakt ook een vernieuwing mee. Het Forum Voor Democratie is net als Forza! gebaseerd op het gedachtegoed van Pim Fortuyn. Dat spreekt mij aan

12. Mike Philippo, 32 jaar en woonachting in Velsen-Noord. Werkzaam in de wegenbouw en sinds 2016 actief bij Forza! onder het motto: Als je wat wilt veranderen moet je er zelf wat aan doen en Forza! gaat veel veranderen in Velsen

13. Galed El Gharbawy, 32 jaren jong en sinds de oprichting van Forza! actief. Inmiddels vader van een fantastische dochter en woonachtig in IJmuiden

14. Wouter Plijter, samenwonend in Velsen-Noord en is 26 jaartjes jong. Sinds 2017 bij forza gekomen om de zaken die andere partijen niet durven of niet willen aanpakken te veranderen. Ik ga mij hard maken voor de jongeren die hier wonen en willen blijven wonen, zodat er meer sport en uitgaansgelegenheden komen.

15. Jeroen prins, 42 jaar jong, geboren in Pusan (Zuid-Korea) en sinds 1977 woonachtig in Nederland. Eerst in Driehuis, vervolgens in Santpoort-Zuid en sinds kort woonachtig in het mooie nieuwbouw deel in IJmuiden, nabij de havens. Forza! onderscheidt zich ten opzichte van andere partijen door de duidelijkheid en het houden van de identiteit van Velsen.